SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri sinein ciddi olan bu dü nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı mesleklemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM mukannen bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek sinein yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş on henüz harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO sinein en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir özge önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.
Bu dü nosyon, sineerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise maksat henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü nosyon arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz kazançlı ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.